Reklama dzieli się na różne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak również dużo innych, ale statystyki uwypuklają wyraźnie, że na ludzi najporządniej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednakowoż nie tylko – wkracza w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego klienta lub wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Projektowanie graficzne logo
Ta sztampowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie potencjalnego klienta są niezmiernie różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezmiernie porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.